zwyczajna kobieta zwyczajna kobieta
231
BLOG

Tylko sierotka!

zwyczajna kobieta zwyczajna kobieta Polityka Obserwuj notkę 15

Jeszcze dwa dni temu lansowałam swoją koncepcję wyłaniania przedstawicieli Narodu na wszystkich szczeblach w sposób, do którego z wyborów na wybory moje przekonanie wciąż się utwierdzało i rosło.

Przed laty zaświtała mi oto taka myśl, że przecież wśród osób, które mijam na ulicy, nie wspominając o tych, które znam osobiście, jest ewidentnie znacznie wyższy procent takich, które budzą zaufanie do swoich walorów intelektualnych i moralnych, aniżeli wśród tych, które mam okazję obserwować w tym środowisku, które samozwańczo określa się mianem klasy! politycznej.

Czyż więc nie prościej, taniej, sprawiedliwiej i mniej ryzykownie jest zgodnie z prawdziwie demokratyczną zasadą losować spośród uprawnionych określoną liczbę posłów, senatorów, radnych, a i prezydentów, na kolejne kadencje? Komputer powinien to zrobić sprawnie i nieomylnie, w sposób w dodatku nieprzekupny i całkowicie obiektywny.
Siałam ziarno tej idei tam i ówdzie, wśród ludu i elit, gdzie tylko nadarzyła się okazja, i muszę powiedzieć, że po wyłożeniu wszystkich racji zwykle pomysł wydawał się wielu godny przynajmniej dyskusji, a często i poparcia.
Ja nadal uważam go za najlepszy z obecnie nam dostępnych, tyle że dziś postulowałabym rezygnację z komputera i do czasu wynalezienia czegoś bardziej niezawodnego postawiłabym na tradycyjną sierotkę.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka